Avgiftsfri molntjänst för bostadsbolagets kommunikation
Asoypalvelut är en molntjänst som underlättar kommunikationen mellan disponenten, bostadsbolagets styrelse och invånarna.
Vad sökte man en lösning på?
En avgiftsfri och lättanvänd molntjänst underlättar och försnabbar kommunikationen och hanteringen av ärenden mellan invånarna i bostadsbolag. Effektivare funktioner innebär att användarna sparar tid och pengar. Dessutom ger de bättre insyn i bolagets angelägenheter.
Det är också möjligt att ge anställda på stadens organ och ämbetsverk tillgång till tjänsten. De kan skicka meddelanden till stadens invånare till exempel specifikt i ett bostadsbolag.
Molntjänsten www.asoypalvelut.com är avsedd för bostadsaktiebolag, bolagens invånare, disponenter, fastighetsskötselbolag, renoveringsföretag och städer.
Mål: Att testa funktionen och bygga upp nätverk
Målet med projektet var att testa den nya molntjänstens funktion hos alla olika användargrupper och samla in respons om tjänstens nyttighet och användbarhet. Dessutom ville man etablera nätverk och hitta nya samarbetsmöjligheter med olika aktörer. Avsikten är att införa tjänsten i hela landet, och den kommer att finansieras med reklam som visas på sidan.
Vem drar nytta av det här?
Tjänsten är avsedd för bostadsaktiebolag, invånare, disponenter, fastighetsskötselbolag, renoveringsföretag och städer. Den ger bland annat följande fördelar:
Bostadsaktiebolag
Invånare och styrelsemedlemmar
Disponent
Reparationsföretag